Projecten Weteq

2e Coentunnel

De Tweede Coentunnel is een tunnel onder het Noordzeekanaal.
De tunnel zal in combinatie met een nieuwe autosnelwegverbinding worden gebouwd.

De tunnel zal bestaan uit drie vaste rijstroken richting Zaanstad en twee wisselstroken die beschikbaar zullen zijn in de rijrichting waarin het op dat moment het drukste is. Doel van de Tweede Coentunnel is het verminderen van de dagelijkse files voor de Coentunnel op de A8 (in de ochtendspits) en de A10-West (in de avondspits).

WETEQ Professionals zijn ingehuurd voor de engineering & management van de verkeers tunnel technische installaties.

Related Portfolio

  • Spoortunnel Delft

    Spoorzone Delft is de integrale herontwikkeling van het spoorzonegebied in Delft. Het project omvat o.a. een spoortunnel met ondergronds station, parkeerfaciliteiten, een nieuw stadskantoor, woningen en kantoren, een stadspark en waterpartijen. De totale investering bedraagt ongeveer een 1 miljard euro. De combinatie CrommeLijn V.O.F. is tot en met 2017 bezig met de bouw van de […]

    View Detail »

  • Renovatie Ketelbrug

    De Ketelbrug tussen Emmeloord en Lelystad ondergaat een ingrijpende renovatie. WETEQ Professionals zijn ingehuurd door Cofely om de nieuwe elektrotechnische installaties te engineeren.

    View Detail »

  • Gaasperdammertunnel A9

    Voor opdrachtgever IXAS, waar Heijmans een onderdeel van is hebben wij ondersteuning geleverd in de werkvoorbereiding. De werkzaamheden aan de A9 worden uitgevoerd door IXAS. Dit consortium bestaat uit Ballast Nedam, Heijmans, Fluor en 3i Infrastructure. Rijkswaterstaat heeft met IXAS een DBFM-contract gesloten. Dat betekent dat het consortium het ontwerp maakt, de bouw realiseert, het […]

    View Detail »

  • Rijkswaterstaat

    Met het project A4 Delft-Schiedam werkt Rijkswaterstaat aan een goede inpassing van een nieuwe snelweg tussen Delft en Schiedam. WETEQis ingehuurd door Rijkswaterstaat voor het maken van de RAMS analyse en Life Cycle Cost berekeningen.

    View Detail »